11 stycznia 2017

Dystrybucja 3 cz. podręczników standardowych dla kl. II i III

W ślad za pismem Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 10.01.2017 r. informuję, że w dniach: 11.01.2017 r. – 17.02.2017 r. odbędzie się dystrybucja do szkół 3. części podręcznika standardowego dla klasy III SP (podręcznik do nauczania zintegrowanego i podręcznik do matematyki) oraz zamówionych dodruków drugiej części dla klasy II SP (podręcznik do nauczania zintegrowanego i podręcznik do matematyki). Podręczniki będą rozwożone do szkół w godzinach: 9.00-15.00. Prosimy więc aby w tych dniach, w podanych godzinach była osoba, która odbierze tę przesyłkę.

Dyrektor szkoły jest zobowiązany do niezwłocznego potwierdzenia odbioru podręczników w aplikacji SIO zaraz po ich dostarczeniu, nie czekając na potwierdzenie dostawcy przesyłki w aplikacji internetowej. Dyrektor potwierdza liczbę odebranych podręczników (nie zestawów) osobno dla klasy III i osobno dla klasy II oraz wpisuje datę odbioru podręczników. Podaje też liczbę podręczników uszkodzonych w transporcie oraz liczbę podręczników wadliwych fabrycznie (jeśli są). Będzie to gwarancją dostarczenia podręczników do szkół w terminie i pozwoli uznać za prawidłowe wykonanie usługi przez firmę dystrybuującą.

Potwierdzenia odbioru należy dokonać poprzez strefę dla zalogowanych „SIO” pod adresem: sio.men.gov.pl/dodatki/strefa. Przypominam, że po zalogowaniu do strefy dla zalogowanych nowego SIO nie jest od razu widoczne zamówienie na podręcznik. Należy kliknąć zakładkę Podręcznik, a następnie Zarządzanie dystrybucją podręcznika dla [i tu nazwa szkoły], a następnie kafelek Lista zamówień.

Dyrektor, który zamawiał podręczniki poprzez aplikację alternatywną (sio.men.gov.pl/ dodatki/podręcznik), loguje się do niej za pośrednictwem loginu i hasła otrzymanego na maila podczas aktywacji konta. W przypadku utraty hasła, istnieje możliwość jego odzyskania na podanego przy rejestracji maila. Wtedy dyrektor otrzyma na maila instrukcję do zmiany hasła.

Nadwyżki dostarczonych podręczników można zwrócić do rezerwy podręcznikowej Kuratorium Oświaty w Białymstoku, po uprzednim skontaktowaniu się w celu ustalenia procedury przekazania podręczników. W przypadku zapotrzebowania na większą liczbę podręczników niż dostarczona, dyrektor składa przez aplikację zamówienie na brakujące podręczniki w ramach rezerwy (zamówienie uzupełniające).

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt:

  • z infolinią pod nr telefonu 022 116 51 00 lub
  • z koordynatorem w Kuratorium Oświaty w Białymstoku: Panią Marzeną Piotrowską – inspektorem Wydziału Rozwoju Edukacji, tel. 85 7484838 lub Panią Anną Sidorowicz – zastępcą Dyrektora Wydziału Rozwoju Edukacji, tel. 85 7484811 (w przypadku problemów z dokonaniem potwierdzenia odbioru podręczników w aplikacji)

oraz z Panią Sabiną Dąbrowską, starszym inspektorem Wydziału Organizacyjnego, tel. 85 7484837 (w sprawie rezerwy podręcznikowej).