współfinansowany ze środków POWER 2014-2020, działanie 4.1 Autor: Agnieszka Mirosław
- Przeczytaj
audiodeskrypcję (opis) zdjęcia psa przewodnika. Zastanów się, co wiesz o psie
przewodniku? Podyskutujcie na forum klasy jakie są mity i fakty na temat osób
niewidomych i psów przewodników. Zapisz osobno wszystkie mity i fakty w dwóch
podpunktach.
Na zdjęciu przedstawiony jest pies
przewodnik oraz osoba niewidoma. Pies stoi przy ławce pod wiatą przystanku, do
której doprowadził osobę niewidomą. Pies to czarny labrador w białych szorkach
(uprzęży z płąkiem). Na zdjęciu widać nogi oraz prawą dłoń osoby
niewidomej. W prawej ręce trzyma białą laskę, którą dotyka ławki. W lewej ręce
trzyma pałąk szorek. Ubrana jest w beżowe, zimowe buty,
jasnoniebieskie jeansy oraz szarą kurtkę. W pasie ma czerwoną torbę. Pod wiatą
przystanku w tle stoi druga osoba.
- Obecnie w Polsce pies przewodnik ma prawo wejść z osobą niewidomą do
restauracji. Są osoby, które są temu przeciwne. Wyobraźcie sobie, że Grupa A gra
rolę takich osób. Jako Grupa B wymyślcie argumenty, dlaczego pies może wejść do
restauracji. Wybierzcie reprezentanta Grupy, który przedstawi Wasze argumenty w
debacie przeciwko Grupie A.
- Dlaczego pies może wejść do restauracji? Zapisz minimum trzy
argumenty.
- Zapisz argumenty, które przedstawił w debacie przedstawiciel Grupy A:
Dlaczego pies NIE może wejść do restauracji?
- Po podsumowaniu argumentów z debaty, jakie jest twoje zdanie? Jak można
dojść do kompromisu w tej sytuacji?
Na obrazku
przedstawiona jest niewidoma kobieta z psem przewodnikiem oraz kelnerka. Stoją
przed wejściem do restauracji. Kelnerka pokazuje gest stop prawą ręką w
kierunku niewidomej kobiety. Niewidoma kobieta ma na sobie jasnobrązową bluzę
oraz szare spodnie. Kelnerka ma białą koszulkę, czarne spodnie oraz czerwony
fartuch. W ręku trzyma czerwoną kartę z napisem Menu.
- Obecnie w Polsce tylko niewidoma osoba powyżej 18 roku życia może
otrzymać psa przewodnika. Są osoby, które są temu przeciwne. Wyobraźcie sobie,
że gracie takie osoby. Jako Grupa B wymyślcie argumenty, dlaczego pies NIE
powinien być przekazywany małym dzieciom niewidomym. Wybierzcie drugiego
reprezentanta Grupy, który przedstawi Wasze argumenty w debacie przeciwko
Grupie A.
- Dlaczego małe dzieci niewidome NIE mogą dostać psa przewodnika? Zapisz
argumenty minimum trzy argumenty.
- Zapisz argumenty, które przedstawił w debacie przedstawiciel Grupy A:
Dlaczego małe dzieci niewidome mogą dostać psa przewodnika?
- Po podsumowaniu argumentów z debaty, jakie jest twoje zdanie? Jak można
dojść do kompromisu?
Na obrazku
przedstawione jest mała niewidoma dziewczynka oraz dorosła kobieta. Dziewczynka
trzyma pałąk szorek psa przewodnika w prawej ręce a lewą trzyma dorosłą kobietę
za rękę. Kobieta trzyma smycz psa przewodnika. Dziewczyna ma na sobie fioletową
koszulkę i czerwoną spódniczkę. Kobieta ma na sobie niebieską bluzę i brązowe
spodnie. Pies to biszkoptowy labrador.